Bytte og returret.

Du kan altid bytte en vare hos Eriksminde-gaardbutik op til 30 dage efter varekøbet.

Til jul har vi udvidet bytte service.

Vi bytter med et smil julegaver frem til den 31. januar 2021, husk dog du selv skal betale fragten frem og tilbage.


Hvis varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den, dvs. ikke skrammet, defekt eller lign.

 Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde, hvis emballagen ikke følger med. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. Ved produkter i blisterpakninger der ikke kan lukkes op uden at ødelægge emballagen, gælder returretten naturligvis stadigvæk.

Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen. Hvis du har købt en varer hos os, har du ret til at fortryde købet. Du skal bare returnere varen til os senest 30 dage efter du har modtaget den.

 

Hvis du fortryder købet tilbagebetales købesummen ekskl. forsendelsesomkostninger ved en overførsel til din bank, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for. Dette gøres hurtigt muligt, og senest 30 dage efter varen er modtaget.

Gavekort kan dog ikke ombyttes til kontanter.

 

Garantibevis / Reklamation.  

Din kvittering eller fakturaen er din garantibevis. Den gældende dato er datoen, hvor varen er købt og betalt. Der ydes 2 års reklamationsret på alle varer købt hos Eriksminde-gaardbutik.

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen; afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, dvs. at det er en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen du reklamerer over. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når vi har modtaget din anmodning, så vurdere vi om betingelserne for reklamation er opfyldt, og du modtager besked om varen kan indsendes eller ej.  Er betingelserne for reklamationen opfyldt, da modtager du en mail med anvisning om den videre forløb.


Såfremt du sender et produkt til os, som viser sig ikke at være behæftet med en mangel, men alene ikke fungerer på grund af en brugerfejl er vi nødsaget til at tage et administrationsgebyr på 100,- DKK til dækning af udgifter i forbindelse med tests, hertil kommer udgifter til returforsendelse. Du vil modtage en e-mail herom inden varen i givet fald sendes retur for godkendelse af opkrævningen.

Varer som er sendt retur pr. efterkrav eller fejlfrankeret afvises.